Logo Vectori-02

Organizăm pelerinaje cu binecuvântarea parinților din Sfântul Munte pentru ca prin veniturile realizate să asigurăm finanțarea actelor filantropice pe care asociația noastră le întreprinde.

    Scopul organizării acestor călătorii este pentru folosul sufletesc al dreptcredicișilor creștin care prin aceast pelerinaj, smeriți să primească darul cunoașterii și binecuvântarea Părinților Athoniți.

Suntem echipa de pelerinaje către Sfântul Munte Athos. Cei care fac ca lucrurile să se întâmple. Genul de persoane care sunt de neclintit în misiunea de a-i ajuta pe oameni să ajungă oriunde, să obțină orice și să facă bani așa cum își doresc. Obiectul nostru de activitate este mișcarea. Este rațiunea noastră de a fi.  Pentru că noi credem într-o lume în care mișcarea este accesibilă. Astfel încât tu să te poți deplasa și să faci bani în siguranță. Într-un mod care promovează dezvoltarea durabilă. Și, indiferent de genul, rasa, religia, pregătirea sau orientarea ta sexuală, susținem dreptul tău de a te mișca și de a face bani liber și fără teamă. Desigur, nu reușim întotdeauna. Dar nu ne temem de eșec, pentru că acesta ne face mai buni, mai înțelepți și mai puternici. Și ne întărește și mai mult angajamentul de a face ceea ce trebuie pentru clienții noștri, pentru comunitățile locale și pentru orașe, precum și pentru partenerii noștri internaționali de o mare diversitate.

Deoarece siguranța este o prioritate zilnică, verificăm antecedentele șoferilor parteneri și efectuăm verificări în timp real.

Date societate:
CATCHWAVE SRL
CUI 43433687
J40/17036/2020

Sediu: București, Sector 5, Strada Lavei 27
Societatea este un administrator de platformă care intermediază activitatea de organizare a portalului si plățile
Beneficiar:
Asociația Românii Care Se Ajută 
CUI 28081536
Organizație non-guvernamentală  non-profit

Date de contact:
Suport 24/7 
[email protected]
0734394616

Muntele Athos își dobândește caracterul său de ținut exclusiv monahal, cu granițe bine determinate, cu organizare administrativă proprie și cu capitala la Kareia. În secolul al IX-lea, au trăit în Sfântul Munte două mari personalități: Sfântul Petru Atonitul, considerat unul dintre cei mai mari pustnici, și Sfântul Eftimie din Tesalonic, care a întemeiat o lavră monahală pe la mijlocul secolului al IX-lea.

Primul sigiliu împărătesc datează din anul 883, din care reiese strădania monahilor atoniți de a-și asigura caracterul monahal al peninsulei. Împăratul bizantin Vasile I Macedoneanul poruncește ca să nu fie deranjați în nici un fel, de nimeni, călugării din Athos.

În anul 943, granițele Sfântului Munte sunt fixate definitiv, prin hotărâre împărătească, ele rămânând, în general, aceleași până astăzi. Numărul monahilor la sfârșitul secolului al X-lea era de 1000, iar în anul 1020 ajunseseră la 3000, după cum se spune în viața Sfântului Atanasie Atonitul. La numai 30 de ani după aceea, numărul călugărilor ajunsese la 6000, iar numărul mănăstirilor la 180.

După căderea Constantinopolului (1453) numărul călugărilor a scăzut foarte mult, ajungând până la 1500. În Sfântul Munte, au fost totdeauna călugări de toate națiile. Locuiau în aceleași mănăstiri fără să fie nevoie de mănăstiri separate. Domnitorii români – moldoveni și munteni – au ajutat foarte mult Sfântul Munte, știind că ajută monahismul ortodox care este unul, ori din ce nație s-ar trage fiecare. Cu timpul, au apărut câteva mănăstiri populate exclusiv: una de ruși – Sfântul Pantelimon; una de sârbi – Hilandaru; alta de bulgari – Zografu.

Numărul călugărilor a variat în funcție de perioadele istorice. În anul 1920, situația era următoarea: ruși – 4800; greci – 3900; români – 500; bulgari – 500; sârbi – 150; georgieni – 50. În foarte scurt timp, din 1920 până în 1970, numărul călugărilor a scăzut de la aproximativ 10000 la 1146. Iar din 1974 începe să crească ușor, ajungând la ora actuală să fie în jur de 2500 de călugări. Numărul mănăstirilor este stabilit la 20, iar a schiturilor la 12.

Numărul chiliilor nu se știe exact, deoarece au fost foarte multe părăsite și s-au dărâmat. Cele 20 de mănăstiri, în ordinea după care sunt așezate în catalogul mănăstirilor atonite, sunt următoarele: Marea Lavră, Vatopedu, Iviru, Hilandaru, Dionisiu, Cutlumuș, Pantocrator, Xeropotamu, Zografu, Dohiariu, Caracalu, Filoteu, Simonopetra, Sfântul Pavel, Stavronichita, Xenofont, Grigoriu, Esfigmenu, Sfântul Pantelimon (Russikon) și Constamonitu.

Pentru pelerinaj în Sfântul Munte Athos, vă rugăm să aveți în vedere următoarele aspecte:

Important

 Cereți binecuvântarea duhovnicului dacă v-ati hotărât să mergeți în pelerinaj la Sfântul Munte 

Lista obiectelor de luat în pelerinaj

  • Pașaportul sau cartea de identitate.
  • bagajul obligatoriu să fie un RUCSAC
  • Pomelnic pentru cei vii și cei răposați. Se pot face mai multe copii, pentru a da câte una părinților împreună cu o sumă de bani, după posibilități.
  • Carte de rugăciuni
  • Lanternă
  • Pelerină de ploaie sau îmbrăcăminte adecvată zilelor ploioase
  • încălțăminte ușoară de munte
  • imbrăcămintea, pentru perioada petrecută în Sf Munte Athos, trebuie să fie una cuviincioasă, respectiv pantaloni de  culoare închisă, cămaşă cu mânecă lungă. În cazul în care se optează pentru cămaşă cu mânecă scurtă sau tricou este necesar  ca la slujbe să existe şi un pulover.

Formule de salut

Aceste reguli pot părea nefirești celor din lume, însă cunoașterea și aplicarea lor aduce un plus de cinstire gazdelor noastre din Sf. Munte Athos.

Unui monah vă adresați întotdeauna cu părinte și întotdeauna la plural, chiar dacă sunteți rude sau îl cunoașteți de multă vreme. (Ex.: Părinte, binecuvântați să mergem până la paraclis, să ne închinăm?).

Starețului unui lăcaș athonit vă puteți adresa cu gheronda, care în limba greacă înseamnă bătrân înduhovnicit.

Un monah se salută cu Binecuvântați! iar acesta va răspunde cu Doamne ajută sau cu o formulă de binecuvântare.

Dacă doriți să intrați într-o încăpere în care presupuneți că este un monah, în timp ce bateți la ușă rostiți Pentru rugăciunile Sfinților Părinților noștri, Doamne Iisuse Hristoase miluiește-ne pe noi. Răspunsul este Amin! moment în care puteți deschide ușa și intra.

Alte reguli

Chiar dacă Sf. Munte este o peninsulă iar unele mănăstiri se află la malul mării, scăldatul este cu desăvârșire interzis.

Când ajungeți la o mănăstire cu scopul de a înnopta mergeți la arhodaricul mănăstirii și prezentați diamonitirionul arhondarului. Arhondaricul este locul de primire pentru oaspeți unde de regulă veți primi rahat și ouzo (tratație care se numește kerasmă).

Participați la toate slujbele, închinați-vă la icoanele locului iar în timpul liber citiți cărți duhovnicești. În definitiv pentru asta ați urcat pe Sf. Munte.

Slujbele de dimineață pot începe în anumite lăcașuri foarte devreme. Pregătiți-vă să fiți trezit la ore cum ar fi 3:30AM.

În interiorul mănăstirilor nu se mănâncâ carne (afară de pește și fructe de mare) și vă sfătuim să respectați această regulă întrucât puteți fi excluși din mănăstire dacă sunteți descoperiți.

Evitați discuțiile zgomotoase care ar putea tulbura liniștea monahilor și părinților. Sunteți la ei acasă.

Accesul este permis doar bărbaților, potrivit unei legi denumită Avaton. Despre Avaton puteți lectura aici: https://marturieathonita.ro/avatonul-de-ce-nu-au-voie-femeile-in-sfantul-munte-athos/

Este necesar să selectați mănăstirile pe care doriți să le vizitați. Despre acestea puteți lectura în aplicația disponibilă pentru descărcare gratuită aici: https://play.google.com/store/apps/details?id=ro.bocan.sfantulmunteathos

Sunaţi la mănăstirile la care doriţi să înnoptaţi şi rezervaţi-vă cazarea. 

Datele dumneavoastră vor fi transmise de noi direct către Biroul de Pelerinaj din Tesalonic, care va emite diamonitiria. O veți ridica, contra sumei de 25 euro, din Ouranopoli, înainte de a urca pe corabie.

Este necesar să vă faceți rezervare la corabie. Pentru aceasta, accesați site-ul https://www.agioreitikes-grammes.com. Puteți folosi pentru traducere Google Translate.

Fotografierea ori filmarea, fumatul, precum şi îmbrăcămintea nepotrivită (tricouri cu mânecă scurtă, ţinută sport etc.) sunt strict interzise în incinta mănăstirilor. Pelerinii clerici şi monahi sunt rugaţi să ia parte la sfintele slujbele şi la trapeză îmbrăcaţi în reverendă (dulamă) şi rasă, purtând de asemenea fes sau potcap. Închinătorii care nu şi-au anunţat mai dinainte venirea, precum şi copiii mai mici de 12 ani nu sunt primiţi în Sfântul Munte.

Pentru transportul pelerinilor utilizăm autovehicole din flota proprie sau închiriate.

Transport Grupuri 6-8 persoane

Transport grupuri peste 10-16 persoane

Transport cu avionul

Consumatorii persoane fizice pot depune, în cazul în care se confruntă cu anumite probleme la cumpărarea de produse sau servicii, şi nu le pot rezolva cu vânzătorul, o sesizare la Protecţia Consumatorului, instituţie care în anumite limite poate rezolva conflictul.

De multe ori, consumatorii nemulţumiţi de calitatea produselor sau serviciilor achiziţionate, sau de anumite aspecte ale tranzacţiei, renunţă la drepturi pe care le au în calitate de consumatori doar pentru că nu ştiu cui ar trebui să se adreseze.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor explică, pe site-ul oficial, cum se formulează o sesizare/reclamaţie, cui trebuie adresată şi care sunt elementele obligatorii ale acesteia astfel încât comisarii să se poată ocupa de caz.

Cum se depune o reclamaţie

Cei care pot depune la ANPC o sesizare/reclamaţie sunt consumatorii persoane fizice, deoarece divergenţele între operatorii economici nu intră în sfera de competenţă a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Un detaliu deosebit de important este acela că „petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează”, conform art. 7 din O.G. nr. 27/2002. De asemenea, reprezentanţii ANPC recomandă să se apeleze la această soluţie doar după ce încercaţi să rezolvaţi amiabil problema cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul, în situaţia în care nu aţi ajuns la o înţelegere cu vânzătorul sau cu administratorul unităţii având dreptul să depuneţi o reclamaţie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.

 

„Primirea reclamaţiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti, în funcţie de raza teritorială în care îşi desfăşoară activitatea operatorul economic reclamat. Conform prevederilor legale reclamaţiile şi sesizările se fac în format scris sau în format electronic sau se depun personal“, menţionează reprezentanţii ANPC. Pentru depunerea unei reclamaţii online există un formular special de sesizare online, disponibil AICI.

Foarte important de ştiut este faptul că reclamaţia dumneavoastră va fi soluţionată dacă aţi depus-o însoţită de documentele necesare pentru clarificarea situaţiei, respectiv: factura fiscală, bon fiscal sau chitanţa, contract, certificat de garanţie sau alte documente, după caz.

„Reclamaţiile dvs. pentru a putea fi instrumentate de către comisarii din cadrul Comisariatelor Judeţene trebuie să îndeplineasca condiţiile prezentate mai sus. În caz contrar acestea se clasează din lipsa de informaţii“, atrage ANPC atenţia, menţionând de asemenea că aceste reclamaţii se depun în nume propriu. Adresele comisariatelor judeţene unde vă puteţi adresa cu sesizări/reclamaţii (fiecare vânzător are obligaţia, de altfel, să afişeze datele de contact ale comisiariatului judeţean din respectiva rază teritorială) le regăsiţi AICI.

Modalitătile în care utilizatorul final poate înainta o reclamaţie:

Pentru diverse sesizări sau reclamaţii, clientul ne poate contacta prin telefon, E-mail sau prin intermediul site-ului, informaţii ce se găsesc şi la secţiunea Contact.

Date de contact pentru primirea reclamaţiilor:

Număr de telefon: 0734394616

E-mail: [email protected]

Date obligatorii conţinute de reclamaţie:

Nume şi prenume

Număr de telefon

Adresă de e-mail

Termenul maxim pentru depunerea reclamaţiei: Termenul maxim pentru depunerea reclamaţiei este de 48 ore de la sesizarea defectului.

Termenul maxim de soluţionare a reclamaţiilor: 30 de zile calendaristice

Răspunsul la reclamaţie va fi transmis prin e-mail sau telefonic.

Divergențele privind soluționarea reclamațiilor pot fi rezolvate pe cale amiabilă prin acordul dintre client și Clasimpex International SRL.

Clientul/utilizatorul are următoarele drepturi:

De a apela la alte proceduri extrajudiciare de soluționare a reclamațiilor;

De a se adresa instanței judecătorești competente.

Cine imi va livra produsele comandate?
Comenzile sunt livrate folosind serviciul de curierat funizat de Fan Courier sau TNT.

Cat dureaza livrarea?
Comenzile plasate in intervalul luni-vineri vor ajunge la destinatie intr-un interval de 48 ore – 72 ore. Comenzile facute vineri (dupa ora 16.00), sambata si duminica vor fi livrate in zilele de marti sau miercuri ale saptamanii urmatoare.
In perioada sarbatorilor si pe parcursul desfasurarii unor campanii comerciale (de tipul BlackFriday), durata maxima de livrare a unei comenzi poate creste la cinci zile lucratoare. Orice intarziere mai mare de acest interval nu este responsabilitatea noastra, ci a firmei de curierat.

Cat costa transportul?
Pretul* transportului va fi urmatorul:
• Pentru livrarea comenzilor pe teritoriul Romaniei, tariful este standard, de 15 euro(TVA inclus).

* Pretul transportului nu creste sau scade in functie de greutatea coletului, decat in cazul in care greutatea coletului depaseste 3 kilograme.
** Gratuitatea se aplica doar coletelor ce nu depasesc 3 kilograme.

Cum urmaresc livrarea?
Dupa ce comanda va fi plasata catre Fan Courier sau TNT se va genera un cod de urmarire. Vei primi acest cod pe mail si vei putea sa vezi starea comenzii tale. Daca te-ai inregistrat si ti-ai facut cont de client pe www.pelerinajathos.ro poti sa urmaresti statusul comenzii tale in istoricul de comenzi.

De ce nu am primit toate produsele comandate?
Exista mai multe motive pentru care nu ai primit toate produsele:

Verifica emailul primit dupa finalizarea comenzii pentru a vedea daca in lista finala apar toate produsele pe care le-ai comandat. Este posibil ca in timpul procesului de comanda produsul/produsele sa lipseasca din comanda ta.
Verifica email-ul de livrare pentru a constata daca nu au fost produse anulate. Atunci cand impachetam comanda ta putem sa observam ca un produs nu este disponibil. Datorita faptului ca nu dorim sa primesti coletul cu intarziere vom livra ce avem pe stoc in acel moment. Produsele lipsa vor fi livrate dupa ce vor fi in stoc. Aceasta situatie este semnalata intr-un mail in care te informam de starea comenzii si iti aratam tot ce nu a fost inclus in prima transa. De asemenea, vei fi contactat telefonic de un reprezentant inainte de a pregati coletul, pentru a primi confirmarea ca doresti livrarea partiala a comenzii.
O comanda poate fi livrata in mai multe transe si poate ajunge in perioade diferite. Unele produse pot fi in stoc atunci cand faci comanda, altele pot avea la status ”La comanda”. Tu poti opta insa pentru primirea pachetului in etape. Astfel produsele aflate pe stoc vor ajunge in termenul mentionat in timp ce produsele ”La comanda” vor ajunge mai tarziu. In acest caz costul transportului pe fiecare livrare va fi suportat de tine.
Verifica pachetul in detaliu pentru a te asigura ca produsul lipsa nu este ascuns.
Daca ai verificat toate posibilitatile mentionate mai sus si bunurile inca lipsesc, contacteaza-ne la [email protected] .

Ce fac in cazul in care comanda mea nu ajunge in timpul estimat?
Comanda poate intarzia maxim 24 ore fata de timpul de livrare standard (24-72 ore) din motive care tin de serviciul de curierat. Daca intre timp nu mai ai nevoie de produse sau le-ai gasit in alta parte, putem activa procedura de retur, respectand regulile acestui proces.

Cum vor fi livrate produsele care presupun conditii speciale?
Daca produsul pe care il doresti presupune conditii speciale de transport acesta va fi livrat adecvat. Daca produsul care trebuie transportat in conditii speciale este un medicament care se elibereaza cu prescriptie, atunci va fi ridicat din farmacie.

Daca optez pentru plata ramburs voi avea taxe suplimentare?
Poti sa optezi pentru plata cu cardul de credit/debit sau pentru plata cu numerar. Pentru plata cu numerar se percepe un comision de 4 lei (TVA inclus).

Ce fac daca nu mai doresc un produs?
Poti solicita returnarea unui produs in maxim 14 zile calendaristice de la data la care ai primit comanda.

Completeaza formularul de retur disponibil pe site-ul nostru având link formular de retur. Precizam ca acest formular de retur este un model si nu este obligatoriu.

Returnarea unui produse cumparat de pe site-ul www.pelerinajathos.ro se poate face in termen de maxim 14 zile calendaristice (10 zile lucratoare) de la data achizitiei, respectand urmatoarele conditii:
Produsele nu trebuie sa prezinte urme de utilizare. Produsele cosmetice trebuie sa fie sigilate.
Produsele nu sunt obligatoriu returnate in ambalajul original (ambalajul in care au fost achizitionate) ci cu toate accesoriile si eticheta integre (fara urme de utilizare, deteriorare, lovire);
Produsele returnate sunt din acelasi lot si sunt in stocul curent de marfa al vanzatorului.
Produsele nu au facut obiectul unei comenzi speciale sau al unei promotii speciale.
Produsele sunt in termenul de valabilitate.
Produsele pentru copii: suzetele, tetinele, biberoanele, canutele, accesoriile pentru alimentatie (farfurii, castronele, tacamuri etc.) se returneaza in ambalajele originale
Produsele pentru copii: scaunele auto de copii, carucioarele sau jucariile, se returneaza fara urme de utilizare, deterioarere, lovire. In cazul in care produsul a fost desfacut si se constata ca are piese lipsa ori prezinta defecte evidente de fabricatie, pachetele returnate trebuie sa contina, in mod obligatoriu, ambalajul original desfacut, dar nedeteriorat si toate piesele, altfel nu este indeplinita conditia de returnare a banilor.
Incaltaminte: sabotii trebuie sa nu fie uzati pe talpa sau in interior, sa nu prezinte zgarieturi sau pete
Cosmetice si dermato-cosmetice: produsele cosmetice, dermato-cosmetice si de igiena si ingrijire personala care au fost desigilate nu vor fi acceptate la retur.
Accesorii: ochelarii de soare sau pentru citit trebuie sa fie returnati intacti, fara zgarieturi pe lentila sau urme de uzura. De asemenea, returul se face in etuiul original, care este parte a produsului
Aparatura, tehnica si dispozitive medicale: tensiometrele, glucometrele, nebulizatoarele, termometrele, cantarele, pernele/paturile electrice, sterilizatoarele, incalzitoarele, pompele de san etc. precum si dispozitivele ortopedice: carje, bastoane, cadre pasitoare, scaune, fotolii rulante etc se returneaza doar in ambalajele originale intacte si cu foliile de protectie de pe produs intacte. Orice defectiune de fabricatie, lipsa de piese semnalata de client face obiectul returului. Daca au fost desfacute, pachetele returnate trebuie sa contina, in mod obligatoriu, in ambalajul original desfacut, dar nedeteriorat, toate piesele, altfel nu este indeplinita conditia de returnare a banilor sau inlocuire a produsului, in cazul in care se invoca garantia. Ambalajele sunt considerate parte a produsului.
Un produs nu poate fi returnat in urmatoarele situatii:
In cazul in care prezinta semne vizibile de utilizare: este desigilat si/sau folosit.
Produsul a fost desigilat (exceptie face aparatura medicala detaliata mai sus).
Nu face parte din categoria produselor returnabile.
Produse care nu fac obiectul returului.
In conformitate cu legea in vigoare, CatchWave SRL isi rezerva dreptul de a nu accepta returnarea produselor care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada (perisabile) ori deteriora rapid, cum ar fi:

Medicamente, OTC-uri si suplimente: medicamentele, OTC-urile, suplimentele, si dispozitivele medicale autorizate de ANM, precum si produsele bio si naturiste (tincturi, extracte,ceaiuri, remedii naturiste, produse apicole, alimente pentru diabetici etc.) nu pot fi returnate
Produse alimentare pentru copii si adulti: produsele alimentare: formulele de lapte, cereale, piureuri, seminte, fainuri, miere etc nu pot fi returnate!
Sport si nutritie: produsele si suplimentele (proteine, batoane energizante, vitamine etc.) nu pot fi returnate.
Imbracaminte: produsele de lenjerie intima, ciorapii, glezniere, genunchiere, cotiere, corsete abdominale etc. nu pot fi returnate.
Un produs poate fi returnat doar daca ambalajul si produsul expediat sunt intacte (SC Geonet SRL comercializeaza produse de uz personal, fapt pentru care constatarea eventualelor defecte/neconcordante se va realiza de catre client exclusiv prin inspectie vizuala detaliata la primirea coletului).

Pentru retur, se va completa integral formularul de retur, document ce va este inclus in fiecare colet livrat catre client, se va returna, impreuna cu factura si produsul sau produsele ce se doresc a fi returnate. Costurile returului sunt suportate de catre client.

Termene de returnare a banilor
Pentru retururi integrale de comenzi, Clientul primeste banii aferenti produselor returnate si costul transportului achitat initial in interval de 14 zile calendaristice de la data primirii returului, receptionarea produselor si stabilirea ca aceste produse fac obiectul returnarii banilor.

Conform Ordonantei nr. 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta “Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului”.

In situatia mentionata mai sus, Dumneavoastra veti returna, in termenul prevazut mai sus, produsul cumparat fara sa prezinte nici o urma de deteriorare sau uzura. Cheltuielile de expeditie vor fi suportate de Dumneavoastra. Potrivit dispozitiilor art. 10 lit c) din O.G. nr. 130/2000, produsele farmaceutice livrate nu pot face obiectul denuntarii unilaterale a contractului, intrucat, prin natura lor, se pot degrada ori deteriora rapid.

Ce fac daca in colet gasesc un produs cu defecte?
Daca gasesti in coletul tau un produs care prezinta defecte, atunci esti obligat sa nu utilizezi produsul in scopul in care acesta a fost achizitionat. Produsul va fi returnat impreuna cu factura fiscala si formularul de retur, completat integral. Contravaloarea comenzii/produsului va fi returnata dupa indeplinirea tuturor procedurilor legale.

Cum pot anula o comanda?
Daca doresti sa anulezi o comanda, da mail la [email protected] si precizeaza ca doresti sa anulezi comanda. In cel mai scurt timp vei fi contactat pentru solutionare.